ANDO MEIO DESLIGADO
OS MUTANTES
COMPOSITORES: ARNALDO BAPTISTA; RITA LEE & SERGIO DIAS
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM: A DIVINA COMÉDIA OU ANDO MEIO DESLIGADO
GRAVADORA: POLYDOR RECORDS
GÊNERO: ROCK PSICODÉLICO
ANO: 1969

Os Mutantes é uma banda brasileira de rock psicodélico formada durante o Movimento Tropicalista no ano de 1966, em São Paulo, por Arnaldo Baptista, Rita Lee e Sérgio Dias. Também participaram do grupo Liminha e Dinho Leme
A banda é considerada um dos principais grupos do rock brasileiro. Assim como grande parte dos grupos dos anos de 1960, Os Mutantes foram fortemente influenciados por The Beatles, Jimi Hendrix e Sly & the Family Stone. No entanto, os músicos brasileiros eram também mergulhados em sua cultura local, exercendo sua própria criatividade na utilização de feedback, distorção e truques de estúdio de todos os tipos, assim como era feito pelo quarteto de Liverpool e pelo grupo The Beach Boys. Nesse sentido, os Mutantes foram pioneiros na mescla do rock and roll com elementos musicais e temáticos brasileiros. Outra característica do grupo era a irreverência. Pois como Os Mutantes, passou a existir uma espécie de mistura da música estrangeira com a brasileira e a adição de novas ideias, com doses de experimentalismo, abrindo, assim, o caminho para o hibridismo musical.
Os Mutantes iniciaram suas atividades em 1966, como um trio, quando se apresentaram no programa O Pequeno Mundo de Ronnie Von da TV Record. O grupo foi batizado como Mutantes pelo próprio Ronnie Von, antes da estreia na TV. O grupo até então chamava-se Os Bruxos e a sugestão veio do livro O Império dos Mutantes, de Stefan Wul. O grupo logo se tornou um dos principais expoentes da nova MPB, influenciada pela Tropicália, até terminar em 1978, com apenas Sérgio Dias como integrante original. Ao longo destes doze anos foram gravados nove álbuns, sendo que dois deles - O A e o Z e Tecnicolor-foram lançados apenas na década de 1990. Foi nessa década que foi reconhecida no cenário do rock nacional e internacional a importância dos Mutantes como um dos grupos mais criativos, dinâmicos, radicais e talentosos da era psicodélica e da história da música mundial. Em 2006, a banda se reuniu, sem Rita Lee ou Liminha, mas contando com a presença de Arnaldo Baptista e com Zélia Duncan nos vocais. No ano seguinte, Arnaldo e Zélia se desligaram da banda, que foi recomposta com outros músicos e continua a fazer shows sob a liderança de Sérgio Dias, único membro restante da formação original.
Ando meio desligado
Eu nem sinto meus pés no chão
Olho e não vejo nada
Eu só penso se você me quer

Eu nem vejo a hora de lhe dizer
Aquilo tudo que eu decorei
E depois o beijo que eu já sonhei
Você vai sentir, mas...
Por favor, não leve a mal
Eu só quero que você me queira

Não leve a mal.

COMO LAS ALAS AL VIENTO

ROCÍO JURADO
COMPOSITOR: AGUSTÍN ABELLÁN MALLA
PAIS: ESPAÑA
ÁLBUM: COMO LAS ALAS AL VIENTO
DISCOGRÁFICA: COLUMBIA RECORDS
GÉNERO: COPLA ANDALUZA
AÑO: 1993
 
          María del Rocío Mohedano Jurado, conocida como Rocío Jurado(Chipiona, Cádiz, 18 de septiembre de 1943 -La Moraleja, Alcobendas, Madrid, 1 de junio de 2006) fue una cantante española de fama internacional, que se especializó en géneros musicales como la copla andaluza y el flamenco, así como en el pop español, bolero y la balada romántica, faceta con la que alcanzó relevancia en España y América
       Nació en el número 115 de la calle Larga en Chipiona(Cádiz), en el seno de una familia de clase media. Su padre, Fernando Mohedano Crespo, era zapatero y cantaor de flamenco en sus ratos libres; su madre, Rosario Jurado Bernal, era ama de casa y cantante aficionada de la música española. Tuvo dos hermanos menores, Gloria(1950) y Amador(1953), y siete sobrinos, Fernando, Rosario, Salvador y Amador (hijos de Amador).
       En su hogar aprendió a amar la música; su primera presentación en público la hizo a los ocho años, en una obra en su Colegio de La Divina Pastora. También aprendió a trabajar duro desde los quince años, puesto que tras la prematura muerte de su padre, tuvo que apoyar la economía familiar que se había visto perjudicada. Cantaba en misas, participaba en festivales de su colegio, trabajó como zapatera, recolectora de frutas.
       A Rocío la llegaron a llamar La niña de los premios, ya que ganaba todos los premios de las emisoras de radio en los cuales participaba. En 1958, recibió su primer premio en Radio Sevilla, en el teatro Álvarez Quintero, que consistió en 200 pesetas, una botella de gaseosa y un par de medias, como ella misma confesó a una revista del corazón. De la mano de su madre, viajó a Madrid, sin haber cumplido la mayoría de edad, donde una amiga la presentó a La Niña de los Peines y al maestro Manolo Caracol.
Cómo las alas al viento
Yo le elevo a Dios mi Corazón
a Ese Dios que en Mí vive y me llena de su Amor
 
Cómo las alas al viento
Yo le elevo a Dios Mí Corazón
a ese Dios que en Mí vive y me llena de su Amor
 
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame Señor a caminar...
 
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame Señor a caminar...
 
Ayúdame,
Ayúdame
porque creo en Ti Señor
porque pienso que el Hombre fuera de Ti no vive
no tiene esperanza y se siente perdído...
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame, Señor a caminar
 
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame
Señor a caminar...
 
Hay una manera nueva mis hermanos de Vivir
Hay una manera nueva de Pensar
Dios pensando en hondo allá en su Reino Está
Dios intentando que el Hombre vuelva a El
Lucha, lucha, lucha hermano la batalla del Dios
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedor
Lucha, lucha, lucha hermano la batalla del Dios
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedo
 
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame Señor a caminar...
 
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame Señor a caminar...
 
Luch, lucha, lucha hermano la batalla del Dios
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedor
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedor
Ayúdame
Ayúdame
Ayúdame Señor a caminar...
Ayudame
Ayudame
 
Ayúdame Señor a caminar...
Lucha, lucha, lucha hermano la batalla de Dios
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedor
 
Lucha, lucha, lucha hermano la batalla del Dios
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedor
 
Lucha, lucha, lucha
Lucha, lucha, lucha ...
hermano la batalla de Dios
 
Lucha, lucha, lucha no quieras ser tu siempre un perdedor,
Lucha, lucha, lucha…
COCONUT WOMAN
HARRY BELAFONTE:«EL REY DEL CALYPSO»
SONGWRITERS: HARRY BELAFONTE & LORD BURGESS
COUNTRY: U.S.A.
ALBUM: BY HARRY BELAFONTE
LABEL: RCA VICTOR
GENRE: CALYPSO
YEAR: 1957

Belafonte Sings of the Caribbean is an album by Harry Belafonte, released by RCA Victor (LPM-1505) in 1957.
Harry Belafonte (born Harold George Bellanfanti Jr.; March 1, 1927) is an American singer, songwriter, actor, and social activist. One of the most successful Jamaican-American pop stars in history, he was dubbed the "King of Calypso" for popularizing the Caribbean musical style (originating in Trinidad & Tobago) with an international audience in the 1950s. His breakthrough álbum Calypso(1956) is the first million-selling LP by a single artist. Belafonte is perhaps best known for singing "The Banana Boat Song", with its signature lyric "Day-O". He has recorded in many genres, including blues, folk, gospel, show tunes, and American standards. He has also starred in several films, most notably in Otto Preminger's hit musical Carmen Jones (1954), Island in the Sun (1957), and Robert Wise's Odds Against Tomorrow(1959).
Belafonte was an early supporter of the Civil Rights Movement in the 1950s and 1960s, and one of Martin Luther King Jr.'s confidants. Throughout his career, he has been an advocate for political and humanitarian causes, such as the anti-apartheid movement and USA for Africa. Since 1987, he has been a UNICEF Goodwill Ambassador. In recent years, he has been a vocal critic of the policies of both the George W. Bush and Barack Obama presidential administrations. Harry Belafonte now acts as the American Civil Liberties Union celebrity ambassador for juvenile justice issues.
Belafonte has won three Grammy Awards, including a Grammy Lifetime Achievement Award, an Emmy Award, and a Tony Award. In 1989, he received the Kennedy Center Honors. He was awarded the National Medal of Arts in 1994. In 2014, he received the Jean Hersholt Humanitarian Award at the Academy's 6th Annual Governors Awards. In March 2014, he was awarded an honorary doctorate from Berklee College of Music in Boston.
Coconut woman is calling out
And every day you can hear her shout
Coconut woman is calling out
And every day you can hear her shout
Get your coconut water, four for five
Man it's good for your daughter, four for five
Coco got a lotta iron, four for five
Make you strong like a lion, four for five

A lady tell me the other day
No one can take her sweet man away
I ask her what was the mystery
She say coconut water and rice curry
You can cook it in a pot, four for five
You can serve it very hot, four for five
Coco got a lotta iron, four for five
Make you strong like a lion, four for five

Coconut woman says you'll agree
coconut make very nice candy
The thing that's best if you're feelin' glum
Is coconut water with a little rum
It could make you very tipsy, four for five
Make you feel like a gypsy, four for five
Coco got a lotta iron, four for five
Make you strong like a lion, four for five

Coconut
Coconut
Coconut
Coconut
Coconut.
THE MAN I LOVE
ELLA FITZGERALD
SONGWRITERS: GEORGE GERSHWIN & IRA GERSHWIN;
COUNTRY: U.S.A.
ALBUM: MACK THE KNIFE: THE COMPLETE ELLA IN BERLIN;
LABEL: UNIVERSAL;
STAMP: VERVE
GENRE: BLUES & JAZZ;
YEAR: 2005

"The Man I Love" is a popular standard, with music by George Gershwin and lyrics by his brother Ira Gershwin. Originally part of the 1924 score for the Gershwin government satire Lady, Be Good as "The Girl I Love", the song was deleted from the show as well as from both the 1927 anti-war satire Strike Up the Band (where it first appeared as "The Man I Love") and 1928 Ziegfeld hit Rosalie after tryouts. It is the basis for the 1947 film The Man I Love starring Ida Lupino and Bruce Bennett and featured prominently throughout.
As with many standards of the era, it has become more famous as an independent popular song than as one from a Broadway musical.

The song was included in the 2015 Broadway musical An American In Paris based on the movie of same name.

Someday he'll come along
The man I love
And he'll be big and strong
The man I love
And when he comes my way
I'll do my best to make him stay
He'll look at me and smile
I'll understand
Then in a little while
He'll take my hand
And though it seems absurd
I know we both won't say a word
Maybe I shall meet him Sunday
Maybe Monday, maybe not
Still I'm sure to meet him one day
Maybe Tuesday will be my good news day
He'll build a little home
That's meant for two
From which I'll never roam
Who would, would you
And so all else above
I'm dreaming of the man I love