SI PUÒ DARE DI PIÙ
GIANNI MORANDI; UMBERTO TOZZI & ENRICO RUGGERI
COMPOSITORI:  Umberto Tozzi, Gaetano Bigazzi, Raffaele Riefoli, Giancarlo Bigazzi
PAESE: ITALIA
ALBUM: SI PUÓ DARE DI PIÚ/LP
ETICHETTA: ARIOLA
GENERE: POP
ANNO: 1987

Si può dare di più è un brano musicale scritto da Umberto Tozzi, Giancarlo Bigazzi e Raf, vincitore del Festival di Sanremo 1987 nell'interpretazione dello stesso Tozzi con Enrico Ruggeri e Gianni Morandi, tre cantanti con stili musicali molto diversi ma con in comune la grande passione per il calcio.
La canzone nacque proprio dall'esperienza dei tre cantanti nella Nazionale Cantanti, di cui Si può dare di più divenne l'inno ufficiale.In origine doveva essere cantata da otto interpreti e pubblicata in occasione delle festività natalizie.
Il relativo singolo, contenente sul lato B La canzone della verità, scritta da Ruggeri e Luigi Schiavone ed interpretata sempre dal trio Morandi - Ruggeri - Tozzi, fu primo in classifica quell'anno, in Italia, per 7 settimane consecutive. Di questo brano esiste anche una versione cantata dal solo Morandi presente nel cd 30 volte Morandi pubblicato nel 1998.



In questa notte di venerdì
perché non dormi perché sei qui
perché non parti per un week-end
che ti riporti dentro di te

Cosa ti manca cosa non hai
cos'è che insegui se non lo sai
se la tua corsa finisse qui
forse sarebbe meglio così

Ma se afferri un'idea
che ti apre una via
e la tieni con te o ne segui la scia
risalendo vedrai quanti cadono giù
e per loro tu puoi fare di più

In questa barca persa nel blu
noi siamo solo dei marinai
tutti sommersi non solo tu
nelle bufere dei nostri guai

Perché la guerra, la carestia
non sono scene viste in TV
e non puoi dire lascia che sia
perché né avresti un po' colpa anche tu

Si può dare di più perché è dentro di noi
si può dare di più senza essere eroi
come fare non so non lo sai neanche tu
ma di certo si può dare di più.
Perché il tempo va sulle nostre vite
rubando i minuti di un'eternità

E se parlo con te e ti chiedo di più
è perché te sono io e non solo tu
si può dare di più perché è dentro di noi
si può osare di più senza essere eroi
come fare non so non lo sai neanche tu
ma di certo si può.dare di più

Come fare non so non lo sai neanche tu

ma di certo si può dare di più.
JUST LEAVE EVERYTHING TO ME
BARBRA STREISAND
SONGWRITER: Herman Jerry
COUNTRY: U.S.A.
MOVIE: HELLO DOLLY!
ALBUM: HELLO DOLLY!
LABEL: 20TH CENTURY FOX RECORDS
GENRE: SOUNDTRACK
YEAR: 1969

Hello, Dolly! Ou Alô, Dolly! é um filme musical de 1969, representado pela cantora e actriz Barbra Streisand com direção de Gene Kelly (Cantando na chuva).
Hello Dolly: Original Motion Picture Soundtrack é o nome do álbum, trilha sonora do filme Hello, Dolly!, estrelado pela cantora e atriz americana Barbra Streisand.
O LP foi lançado nos Estados Unidos em Outubro de 1969 e da mesma forma que filme, não teve grande sucesso comercial. A trilha permanece sem certificados e atingiu pico de #49 nas charts da Billboard. O disco foi lançado apenas em 1994 no formato cd. A capa foi feita pelo artista Richard Amsel, famoso artista da Época,que trabalhou na capa de discos da Bette Midler.




Call on dolly
If your neighbour needs a new romance
Just name that kind of man your sister wants
And she'll snatch them up
Don't forget to bring your maiden aunts and
She'll match 'em up
Call on
Missus dolly
She's the one the spinsters recommend
She even find a lovely bride

Call on dolly

I have always been a woman who arranges things
For the pleasure--and the profit--it derives
I have always been a woman who arranges things
Like furniture and daffodils and lives

If you want your sister courted, brother wed, or cheese imported
Just leave everything to me
If you want your roof inspected, eyebrows tweezed, or bills collected
Just leave everything to me
If you want your daughter dated, or some marriage consummated
For a rather modest fee
If you want a husband spotted, boyfriend traced, or chicken potted
I'll arrange for making all arrangements
Just leave everything to me

If you want your ego bolstered, muscles toned, or chair upholstered
Just leave everything to me
Charming social introductions, expert mandolin instructions
Just leave everything to me
If you want your culture rounded, french improved, or torso pounded
With a ten year guarantee
If you want a birth recorded, collies bred, or kittens ported
I'll proceed to plan the whole procedure
Just leave everything to me

If you want a law abolished, jury swayed, or toenails polished
Just leave everything to me
If you want your liver tested, glasses made, cash invested
Just leave everything to me
If you want your children coddled, corsets pulled, or furs remodeled
Or some nice, fresh fricassee
If you want your bustle shifted, wedding planned, or bosom lifted—
Don't be ashamed girls
Life is full of secrets, and I keep 'em

I'll discretely use my own discretion
I'll arrange for making all arrangements
I'll proceed to plan the whole procedure

Just leave everything to me
A SUMMER PLACE
MAX STEINER
SONGWRITER: MAX STEINER
COUNTRY: U.S.A.
MOVIE: A SUMMER PLACE
ALBUM: A SUNNER PLACE
LABEL: WARNER BROS
GENRE: SOUNDTRACK SUITE
YEAR: 1959

A Summer Place (br: Amores Clandestinos/pt: Escândalo ao Sol) é um filme estadunidense de 1959, dos gêneros drama e romance, dirigido e roteirizado por Delmer Daves, baseado no livro de Sloan Wilson, música de Max Steiner. O filme foi conhecido em Portugal como "Escândalo ao Sol", e foi estreado no Cinema Tivoli, mas foi proibido pela Inspecção dos Espectáculos (Censura), devido ao escândalo que poderia provocar no Estado Novo.
Sinopse: Ken Jorgeson (Richard Egan) é um importante homem de negócios que resolve levar sua esposa Helen (Constance Ford) e sua filha Molly (Sandra Dee) a uma ilha fora da costa de Maine, local onde foi salva-vidas, para passar as tão esperadas férias. Já no resort, Molly conhece Johnny Hunter (Troy Donahue) por quem se apaixona perdidamente. O que eles não sabem é que o pai de Molly, Ken, e a mãe de Johnny, Sylvia (Dorothy McGuire), tiveram uma ardente e intensa paixão na adolescência, exatamente no mesmo resort. O reencontro dos dois irá reacender um amor adolescente que nunca se apagou completamente, criando um clima tenso mesclado de paixão e traição.
BREAKFAST AT TIFFANY'S
HENRY MANCINI
SONGWRITER: HENRY MANCINI
COUNTRY: U.S.A.
Movie: BREAKFAST AT TIFFANY’S
ALBUM: BREAKFAST AT TIFFANY’S
LABEL: RCA VICTOR
GENRE: SOUNDTRACK SUITE
YEAR: 1961

Breakfast at Tiffany's: Music from the Motion Picture is the soundtrack from the 1961 movie Breakfast at Tiffany's starring Audrey Hepburn. The tracks were re-arranged parts of the film music composed and conducted by Henry Mancini. At the 1962 Academy Awards, Mancini and lyricist Johnny Mercer won Oscars for Best Original Song for "Moon River," while Mancini picked up a second statue for Best Original Score. The album also stayed on Billboard's album charts for over ninety weeks.




The album includes twelve original compositions that can be enjoyed on their own but also contribute to the mood of scenes and plot line of the film. The title song “Moon River” serves as an identifier and unofficial theme song for the movie. It is featured at the beginning and end of the movie, which adds to the lasting impression that it leaves. It also adds to the personality of the character Holly Golightly, played by Audrey Hepburn. She sings the song in the film and the lyrics add to the strength and humility of her character. It expresses her grief over the loss of her brother and her longing to be secure again. It serves as the expression of Holly Golightly’s sensitive nature and of the loss that she has experienced. Another song that is descriptive of a character in the film is “Mr. Yunioshi". The character is played by Mickey Rooney, and the song represents his kooky and hyper nature. Apart from characterization, several of the songs are made to underscore the mood of the scenes that they are used in. For example, the song “The Big Blow Out” is used in the scene where Holly throws a wild party in her tiny New York apartment. It features a fast pace and bold trumpet solos that mirrors the many crammed and drunken guests, as well as the festive mood of the scene. Not only was this album successful when it was released in 1962, it remains popular today. The soundtrack was re-released in France in 2007, Greece in 2008, the Philippines in 2009, and in the United Kingdom in January 2011..