FADO DO CIÚME
AMÁLIA RODRIGUES
COMPOSITORES: AMADEU DO VALE & FREDERICO VALÉRIO
PAÍS: PORTUGAL
ÁLBUM: AMÁLIA VOLTA A CANTAR FREDERICO VALÉRIO
GRAVADORA: EDIÇÕES VALENTIM DE CARVALHO S.A.
GÊNERO: FADO
ANO: 1992

Amália da Piedade Rodrigues GCSE •GCIH (Lisboa, 1 de Julho de 1920 — Lisboa, 6 de Outubro de 1999) foi uma fadista, cantora e actriz portuguesa, geralmente aclamada como a voz de Portugal e uma das mais brilhantes cantoras do século XX. Está sepultada no Panteão Nacional, entre os portugueses ilustres.
Tornou-se conhecida mundialmente como a Rainha do Fado e, por consequência, devido ao simbolismo que este género musical tem na cultura portuguesa, foi considerada por muitos como uma das suas melhores embaixadoras no mundo. Aparecia em vários programas de televisão pelo mundo fora, onde não só cantava fados e outras músicas de tradição popular portuguesa, como ainda canções contemporâneas (iniciando o chamado fado-canção) e mesmo alguma música de origem estrangeira (francesa, americana, espanhola, italiana, mexicana e brasileira). Marcante contribuição sua para a história do Fado, foi a novidade que introduziu de cantar poemas de grandes autores portugueses consagrados, depois de musicados, de que é exemplo a lírica de Luís de Camões ou as cantigas e trovas de D. Dinis. Teve ainda ao serviço da sua voz a pena de alguns dos maiores poetas e letristas seus contemporâneos, como David Mourão Ferreira, Pedro Homem de Mello, José Carlos Ary dos Santos, Alexandre O'Neill ou Manuel Alegre. Rodrigues falava e cantava em castelhano, galego, francês, italiano e inglês.
Se não esqueceste
O amor que me dedicaste,
E o que escreveste
Nas cartas que me mandaste,
Esquece o passado
E volta para meu lado,
Porque já estás perdoado
De tudo o que me chamaste.

Volta meu querido,
Mas volta como disseste,
Arrependido
De tudo o que me fizeste,
Haja o que houver
Já basta p'ra teu castigo
Essa mulher
Que andava agora contigo.

Se é contrafeito
Não voltes, toma cautela
Porque eu aceito
Que vivas antes com ela
Pois podes crer
Que antes prefiro morrer
Do que contigo viver
Sabendo que gostas dela.

Só o que eu te peço
É uma recordação,
Se é que mereço
Um pouco de compaixão,
Deixa ficar
O teu retrato comigo,
P'ra eu julgar
Que ainda vivo contigo.
LET'S DANCE
DAVID BOWIE
SONGWRITERS: DAVID BOWIE; PHILIPPE MARC ANQUETIL; CHRISTOPHER JAMES LEE-JOE & MARTIN SCOTT CARRE
COUNTRY: ENGLAND
ALBUM: LET’S DANCE
LABEL: EMI AMERICA RECORDS
GENRE: DANCE POP
YEAR: 1983

Let's Dance is the 15th studio album by David Bowie. It was originally released in April 1983, three years after his previous album, Scary Monsters (And Super Creeps). Co-produced by Chic's Nile Rodgers, the album contains three of his most successful singles; the title track, "Let's Dance", which reached No. 1 in the UK, US and various other countries, as well as "Modern Love" and "China Girl", which both reached No. 2 in the UK. "China Girl" was a new version of a song which Bowie had co-written with Iggy Pop for the latter's 1977 album The Idiot. It also contains a re-recorded version of the song "Cat People (Putting Out Fire)", which had reached number one in New Zealand, Norway and Sweden a year earlier.
Let's Dance was nominated for the Album of the Year Grammy Award in 1984 but lost to Michael Jackson's Thriller. It has sold 10.7 million copies worldwide, making it Bowie's best-selling album. It is Bowie's eighteenth official album release since his debut in 1967, including two live albums, one covers album (Pin Ups, 1973), and a collaboration with the Philadelphia Orchestra (1978). At one point Bowie described the album as "a rediscovery of white-English-ex-art-school-student-meets-black-American-funk, a refocusing of Young Americans". Let's Dance was also a stepping stone for the career of the Texas blues guitarist Stevie Ray Vaughan, who played on it. The album was released as a limited edition picture disc in 1983.
Let's dance
Put on your red shoes
And dance the blues

Let's dance
To the song they're playin' on the radio

Let's sway
While color lights up your face
Let's sway
Sway through the crowd to an empty space

If you say run, I'll run with you
If you say hide, we'll hide
Because my love for you
Would break my heart in two
If you should fall into my arms
And tremble like a flower

Let's dance
Let's dance

Let's dance for fear your grace should fall
Let's dance for fear tonight is all

Let's sway
You could look into my eyes
Let's sway under the moonlight,
This serious moonlight

And if you say run, I'll run with you
And if you say hide, we'll hide
Because my love for you
Would break my heart in two
If you should fall
Into my arms
And tremble like a flower

Let's dance
Let's dance

Let's dance
Put on your red shoes
And dance the blues

Let's dance to the song they're playin' on the radio

Let's sway under the moonlight,
This serious moonlight

[Repeat until the end:]
Let's dance
Let's sway.
BRINCAR DE VIVER
GUILHERME ARANTES
COMPOSITORES: GUILHERME ARANTES & JON LUCIEN
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM: DESPERTAR
GRAVADORA: CBS
GÊNERO: M.P.B.
ANO: 1985

Despertar é o oitavo álbum de estúdio do cantor e compositor paulista Guilherme Arantes, lançado em 1985 pela gravadora CBS. O álbum teve como sucesso a canção "Cheia de Charme", canção composta em homenagem Às mulheres cariocas.
Quem me chamou?
Quem vai querer
Voltar pro ninho
Redescobrir seu lugar...

Prá retornar
E enfrentar o dia-a-dia
Reaprender a sonhar...

Você verá que é mesmo assim
Que a história não tem fim
Continua sempre que você
Responde "sim"
A sua imaginação
A arte de sorrir
Cada vez que o mundo
Diz "não"...

Você verá
Que a emoção começa agora
Agora é brincar de viver...

Não esquecer
Ninguém é o centro do universo
Assim é maior o prazer..

Você verá que é mesmo assim
Que a história não tem fim
Continua sempre que você
Responde "sim"
A sua imaginação
A arte de sorrir
Cada vez que o mundo
Diz "não"...

E eu desejo amar
A todos que eu cruzar
Pelo meu caminho
Como eu sou feliz
Eu quero ver feliz
Quem andar comigo...

Vem!
Agora é brincar de viver!
Agora é brincar de viver!...

Ah Ah Ah! Oh Oh Oh!
Uh Uh! Uh Uh!...
HOLD ON
ALABAMA SHAKES
SONGWRITERS: BRITTANY HOWARD; ZAC COCRELL; HEATH FOGG & STEVE JOHNSON
COUNTRY: U.S.A.
ALBUM: BOYS & GIRLS
LABEL: ROUGH TRADE RECORDS
GENRE: ROCK AND ROLL
YEAR: 2012

"Hold On" is a song by American rock band Alabama Shakes. The track was first released on February 6, 2012 in the United Kingdom as the lead single from the studio album Boys & Girls (2012).
Alabama Shakes is a blues rock band from USA formed in Athens, Alabama in 2009. The band currently consists of lead singer and guitarist Brittany Howard, guitarist Heath Fogg, bassist Zac Cockrell, and drummer Steve Johnson. The group rose to prominence in the early 2010s with their distinctive and soulful roots rock sound.
The band began their career touring and performing at bars and clubs around the Southeast for two years while honing their sound and writing music. They recorded their debut album, Boys & Girls, with producer Andrija Tokic in Nashville while still unsigned. Online acclaim led ATO Records to sign the band, which released Boys & Girls in 2012 to acclaim. The album had a hit single, "Hold On", and was nominated for three Grammy Awards. After a long touring cycle, the band recorded their second record, Sound & Color, which was released in 2015 and debuted at number one on the Billboard 200, and won four Grammy Awards.
Bless my heart
Bless my soul
Didn't think I'd make it to 22 years old
There must be someone up above sayin'
Come on, Brittany
You got to come on up
You got to hold on
Yeah, you got to hold on

So, bless my heart and bless yours too
I don't know where I'm gonna go
I don't know what I'm gonna do
Well, must be somebody up above sayin'
Come on, Brittany
You got to get back up
You got to hold on
Yeah, you got to hold on

Yeah, you got to wait
Yeah, you got to wait
But, I don't wanna wait
No, I don't wanna wait

So, bless my heart
Bless my mind
I got so much I wanna do, I ain't got much time
So, must be somebody up above sayin'
Come on, baby girl
You got to get back up
You got to hold on
Yeah, you got to hold on

Yeah, you got to wait
I don't wanna wait
Well, I don't wanna wait
No, I don't wanna wait
You got to hold on.