WINTER WORLD OF LOVE

ENGELBERT HUMPERDINCKSON
SONGWRITERS: LES REED & BARRY MASON
COUNTRY: U.K.
ALBUM: WINTER WORLD OF LOVE
LABEL: DECCA
GENRE: TRADITIONAL POP
YEAR: 1969

Engelbert Humperdinck(born Arnold George Dorsey, 2 May 1936) is an English pop singer. Humperdinck has been described as "one of the finest middle-of-the-road balladeers around." His singles "Release Me" and "The Last Waltz" both topped the UK music charts in 1967, and sold more than a million copies each. In North America, he also had chart successes with "After the Lovin'" (1976) and "This Moment in Time" (1979). He has sold more than 140 million records worldwide.
"Winter World of Love" is a song recorded by Engelbert Humperdinck, which was released on his eponymous album and as a single in 1969.
The song was an international hit and spent 13 weeks on the UK Singles Chart, peaking at No. 7, while reaching No. 3 on the Irish Singles Chart, and No. 4 in Flanders. In Canada, the song reached No. 8 on the "RPM 100" and No. 1 on RPM's adult contemporary chart. In the United States, the song spent 12 weeks on the Billboard Hot 100 chart, peaking at No. 16, while reaching No. 3 on Billboard's Easy Listening chart. The song was a hit in other nations as well.
My love, the days are colder.
So, let me take your hand
And lead you through a snow white land.
Oh, oh.
Oh, oh.

My love, the year is older.
So, let me hold you tight
And while away this winter night.
Oh, oh.

I see the firelight in your eyes.
Come kiss me now, before it dies.
We'll find a winter world of love,
'Cause love is warmer in December.
My darlin', stay here in my arms
Till summer comes along
And in our winter world of love,
You see, we always will remember
That as the snow lay on the ground,
We found our winter world of love.

Because the nights are longer,
We'll have the time to say such tender things
Before each day.
Oh, oh.
Oh, oh.

And then, when love is stronger,
Perhaps, you'll give your heart
And promise that we'll never part, oh, no.

And at the end of every year,
I'll be so glad to have you near.
We'll find a winter world of love,
'Cause love is warmer in December.
My darlin', stay here in my arms
Till summer comes along
And in our winter world of love,
You see, we always will remember
That as the snow lay on the ground,
We found our winter world of love.
A ÁRVORE DA MONTANHA
TRIO IRAKITAN
Compositor: TRIO IRAKITAN
País: Brasil
Álbum: SIEMPRE ALERTA
Gravadora: ODEON
Gênero: VELHA GUARDA
Ano: 1960

O Trio Irakitan é um conjunto vocal e instrumental, criado em 1950 por Valdomiro Sobrinho, o "Valdó", Paulo Gilvan Duarte Bezerril (conhecido no meio artístico como Paulo Gilvan), por João Manoel de Araújo Costa Netto, o Joãozinho e pela saudosa dona Neves. No início eram conhecidos como "os intocáveis"
Houve uma briga entre os integrantes e Valdó, que culminou com a saída deste. Como retaliação, os membros remanescentes rebatizaram o conjunto de "Trio Iraktan", antes tentaram registrar como "Trio Muirakitan", mas já existia um conjunto vocal do estado do Amazonas que já havia registrado o nome em cartório, retirando o "Mu" restando o atual nome. Essas foram transcrições não literais de Paulo Gilvan no programa Ensaio da tv CULTURA! e por fim, para garantir que Valdó não mais voltasse ao grupo, já que o mesmo tem a língua presa e o novo nome seria "impronunciável".
Daí, em 1965, Antônio Santos Cunha, o Tony, foi convidado para ingressar no trio. Tony, nascido no Ceará em 1936, estreou no trio com o disco "A volta", lançado em 1967 pela Odeon, onde interpretaram boleros como "Ébrio de amor" e "Malagueña". Em 1968, gravaram um compacto duplo com as canções "Quando sai de Cuba", "Embolada da mentira", "Vida bacana" e "Pega a voga cabeludo", esta última, composição do tropicalista Gilberto Gil...
O primeiro nome dado ao trio foi Trio Muirakitan, escolhido por Luís da Câmara Cascudo, que significa pedra verde em tupi-guarani. Como na época já havia um trio com o mesmo nome, Câmara Cascudo resolveu criar um neologismo, rebatizando o grupo de Trio Irakitan, que, segundo Paulo Gilvan, significa mel verde, ou, numa linguagem poética, doce esperança.
A árvore da montanha olê lia ôh
A árvore da montanha olê lia ôh

Esta árvore tinha um galho, oh que galho
Belo galho, ai ai ai que amor de galho
O galho da árvore... e (refrão)

Este galho tinha um broto, oh que broto
Belo broto, ai ai ai que amor de broto
O broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Este broto tinha uma folha, oh que folha
Bela folha, ai ai ai que amor de folha
A folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore...

Esa folha tinha um ninho, oh que ninho
Belo ninho, ai ai ai que amor de ninho
O ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Este ninho tinha um ovo, oh que ovo
Belo ovo, ai ai ai que amor de ovo
O ovo do ninho, o ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Este ovo tinha uma ave,oh que ave, bela ave
Ai ai ai que amor de ave
A ave do ovo, o ovo do ninho, o ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Esta ave tinha uma pluma, o que pluma
Bela pluma, ai ai ai que amor de pluma
A pluma da ave, a ave do ovo, o ovo do ninho,
O ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Esta pluma tinha um índio, oh que índio
Belo índio, ai ai ai que amor de índio
O índio da pluma, a pluma da ave, a ave do ovo, o ovo do ninho,
O ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Este índio tinha um arco, oh que arco
Belo arco, ai ai ai que amor de arco
O arco do índio,o índio da pluma, a pluma da ave, a ave do ovo, o ovo do ninho,
O ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Este arco tinha uma flecha, oh que flecha
Bela flecha, ai ai ai que amor de flecha
A flecha do arco, o arco do índio,o índio da pluma, a pluma da ave, a ave do ovo,
O ovo do ninho,o ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Esta flecha tinha um alvo, oh que alvo
Belo alvo, ai ai ai que amor de alvo
O alvo da flecha, a flecha do arco, o arco do índio,o índio da pluma, a pluma da ave, a ave do ovo, o ovo do ninho,o ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore... e (refrão)

Este alvo tinha uma árvore, oh que árvore
Bela árvore, ai ai ai que amor de árvore
A árvore do alvo, oo alvo da flecha, a flecha do arco, o arco do índio,o índio da pluma, a pluma da ave, a ave do ovo, o ovo do ninho,o ninho da folha, a folha do broto, o broto do galho, o galho da árvore...

A árvore da montanha olê lia ôh
A árvore da montanha olê lia ôh

A árvore da montanha olê lia ôh
A árvore da montanha olê lia ôh

A árvore da montanha olê lia ôh
A árvore da montanha olê lia ôh.
ESTRANGED
GUNS N’ ROSES
SONGWRITER: AXL ROSE
COUNTRY: U.S.A.
ALBUM: USE YOUR ILUSON II
LABEL: GEFFEN
GENRE: ROCK
YEAR: 1991

"Estranged" is a power ballad by the American hard rock band Guns N' Roses. It is from the álbum Use Your Illusion II. The song reached #16 on the Billboard Mainstream Rock Tracks chart in early 1994.
At over nine minutes long, "Estranged", also known for its music video, is the longest song on Use Your Illusion II and Guns N' Roses' second longest song overall (after "Coma" from Use Your Illusion I). It has many verses, no set chorus, and several distinguished guitar and piano solos. Use Your Illusion II's liner notes thank lead guitarist Slash for "the killer guitar melodies", which captured Axl Rose's vision. Slash has specifically stated that recording the guitar parts for this song was very intensive for him; he recorded it using a Les Paul Gold Top, using the rhythm pickup with the tone turned all the way down.
According to Slash, the song was written while the band was rehearsing for an extended period of time in Chicago. Axl revealed that he wrote the song during a more "bummed out" time in his life when his marriage with Erin Everly was annulled.
"Estranged" was played live very frequently during the Use Your Illusion Tour from 1991 to 1993. During performances of this song, Dizzy Reed would play piano instead of Axl Rose. A live version of this song can be heard on Live Era: '87-'93. During the Chinese Democracy Tour, a riff from the song was sometimes included in Ron Thal's solo interpretation of the Pink Panther Theme. In December 2008, Axl spoke of his desire to bring Estranged back into the live set. The song was featured with regularity on the tour from 2012-2014. It has been played at almost every show on the "Not in This Lifetime... Tour".
When you're talking to yourself
And nobody's home
You can fool yourself
You came in this world alone (alone)

So nobody ever told you, baby, how it was gonna be
So what'll happen to you, baby?
Guess we'll have to wait and see
One, two

Old at heart, but I'm only 28
And I'm much too young to let love break my heart
Young at heart, but it's getting much too late
To find ourselves so far apart
I don't know how you're supposed to find me lately
And what more could you ask from me?
How could you say that I never needed you?
When you took everything
Said you took everything from me

Young at heart, and it gets so hard to wait
When no one I know can seem to help me now
Old at heart, but I mustn't hesitate
If I'm to find my own way out

Still talking to myself and nobody's home (alone)

So nobody ever told us, baby, how it was gonna be
So what'll happen to us, baby?
Guess we'll have to wait and see

When I find all of the reasons
Maybe I'll find another way
Find another day
With all the changing seasons of my life
Maybe I'll get it right next time
And now that you've been broken down
Got your head out of the clouds
You're back down on the ground
You don't talk so loud, and you don't walk so proud
Anymore, and what for?

Well I jumped into the river
Too many times to make it home
I'm out here on my own
Drifting all alone
If it doesn't show
Give it time to read between the lines
'Cause I see the storm is getting closer
And the waves, they get so high
Seems everything we've ever known's here
Why must it drift away and die?

I'll never find anyone to replace you
Guess I'll have to make it through
This time, oh this time, without you
I knew the storm was getting closer
And all my friends said I was high
But everything we've ever known's here
I never wanted it to die.

ABRAZÁME
GRUPO SANTABÁRBARA
COMPOSITOR: GRUPO SANTABÁRBARA
PAIS: ESPAÑA
ALBUM: ABRÁZAME/SENCILLO
DISCOGRÁFICA: RCA VICTOR
GÉNERO: POP
AÑO: 1979

Santabárbara, conocida en sus inicios como Época, fue una banda española de rock, pop, soft rock y hard rock formada a principios de la década de 1970, en Barcelona por Enric Milián al bajo y voz, Mario Balaguer a la guitarra y Alberto López a la batería. Durante su trayectoria obtuvieron un notable éxito comercial en España.
A pesar del poco eco que encontró su primer disco, la banda decidió seguir adelante y en 1973 ficharon por EMI, además de cambiar su anterior nombre por el de Santabárbara. Ese mismo año publican un con la canción "Charly", una balada que se convierte en un auténtico superventas en España. A partir de ahí, se inicia una etapa de enorme éxito para el grupo, que se prolongará hasta los últimos años de la década.
A lo largo de casi toda su carrera, el trío se debatió, estilísticamente, entre dos tendencias casi contrapuestas. Por un lado, el Soft rock melódico, claramente pop, de sus baladas, que solían aparecer como "caras-A" de sus singles y que les llevaban, una y otra vez, a los primeros puestos de las listas de ventas. Y por el otro, el Hard rock(su verdadera vocación original), a la que daban rienda suelta en las "caras-B" y, sobre todo, en el álbum que publicaron en 1974 con el título "No dejes de soñar".
Esa dualidad y ambivalencia, que les benefició comercialmente en su día, ha hecho que hoy sean un grupo relativamente minusvalorado por la crítica especializada (que tiende a recordarlos más como una banda comercial y baladística, que como representantes del primer Hard rock español). En cualquier caso, sus baladas melódicas siguieron obteniendo el favor del público durante toda la década; y terminaron provocando que la banda fuese escorándose cada vez más (sobre todo a partir de 1976) hacia un estilo más suave y pop.
En 1977 falleció el batería, Alberto López. El grupo siguió adelante como dúo, cada vez más inclinado hacia el soft rock y la tendencia melódica. Aún obtuvieron algunos éxitos en listas con temas como "Regreso junto a ti" o "Caroline". E incluso publicaron un segundo Lp en 1979, titulado "Regreso" en el que las querencias hard ya habían desaparecido del todo.
A consecuencia también del fallecimiento del guitarrista Mario Balaguer en Palma de Mallorca en 1980, el líder y vocalista de la banda, Enric Milián fue el único miembro que quedó en vida.
Abrázame,
tiernamente, sin prisa,
abrázame,
como nunca, mujer,
tanto esperar, este dulce momento,
abrázame, abrázame.

Quiero olvidar los amargos momentos,
que yo pasé, alejado de ti,
no llores más, y abrázame fuerte,
cuanto esperé lejos de ti.

Abrázame, abrázame.
igual que ayer, necesito tus besos
abrázame, abrázame,
y otra vez, ser felices los dos.

Cuando me fui,
me miraste sonriente,
y prometí, no dudar nunca más,
solo estás tú, y tus dulces recuerdos,
ven junto a mí, abrázame.

Pero esta vez, para siempre contigo
no volveré, a dejarte otra vez,
solo estás tú, y tus dulces recuerdos
ven junto a mí, abrázame.

Abrázame, abrázame,
igual que ayer
necesito tus besos,
Abrázame abrázame,
igual que ayer
abrázame.