Louco por Você é um álbum do cantor
e compositor Roberto Carlos, de 1961.
Roberto Carlos Braga OMC (Cachoeiro
de Itapemirim, 19 de abril de 1941) é um cantor, empresário e compositor brasileiro.
Embora tivesse iniciado a
carreira sob influência do samba-canção e da bossa nova, no início da década de
1960, Roberto mudou seu repertório para o rock. Com composições próprias,
geralmente feitas em parceria com o amigo Erasmo Carlos, e versões de sucessos
do então recente gênero musical, fundando as bases para o primeiro movimento de
rock feito no Brasil. Com a fama, estrelou ao lado de Erasmo Carlos e Wanderléa
um programa na TV Record chamado Jovem Guarda, que daria nome ao primeiro
movimento musical do rock brasileiro. Além da carreira musical, estrelou filmes
inspirados na fórmula lançada pelos Beatles – como "Roberto Carlos em
Ritmo de Aventura", "Roberto Carlos e o Diamante Cor-de-rosa" e "Roberto
Carlos a 300 Quilômetros por Hora".
Beija
meu amor
Seu
beijo todo dia eu quero ter
Sou
cada vez mais louco
Louco,
louco por você
Carinhos
meu amor
Eu
tenho pra lhe dar e quero ser
Muitas
vezes mais louco
Louco,
louco por você
Eu
quero gritar para o mundo ouvir
Como
sou feliz assim
Vivo
a cantar, vivo a sorrir
Com
o amor que vai dentro de mim
Saiba
meu amor
A
vida inteira eu quero viver
Dizendo
que sou louco
Louco,
louco por você
Beija
meu amor
Seu
beijo todo dia eu quero ter
Sou
cada vez mais louco
Louco,
louco por você
Carinhos,
meu amor
Eu
tenho pra lhe dar e quero ser
Muitas
vezes mais louco
Louco,
louco por você
Eu
quero gritar
Para
o mundo ouvir como sou feliz assim
Vivo
a cantar, vivo a sorrir
Com
o amor que vai dentro de mim
Saiba
meu amor
A
vida inteira eu quero viver
Dizendo
que sou louco
Louco,
louco por você
Louco
por você
Louco
por você
Carinhos,
meu amor
Eu
tenho pra lhe dar e quero ser
Muitas
vezes mais louco
Louco,
louco por você
Eu
quero gritar
Para
o mundo ouvir como sou feliz assim
Vivo
a cantar, vivo a sorrir
Com
o amor que vai dentro de mim
Saiba
meu amor
A
vida inteira eu quero viver
Dizendo
que sou louco
Louco,
louco por você
Louco
por você
Louco
por você
Louco
por você
Louco
por você.
THE
GREAT SOUTHERN TRENDKILL
Pantera
Songwriters: VINCENT ABBOTT; REX
BROWN, DARRELL ABBOTT; PHIL ANSELMO & PANTERA
Country: u. s. a.
Album: the great southern
trendkill
label: east west records
GENRE:
GrOOVE METAL
Year: 1996
Pantera(/pænˈtɛrə/) was an
American heavy metalband
from Arlington, Texas, formed
in 1981. The group's best-known lineup consisted of the Abbott brothers—drummer
Vinnie Pauland
guitarist Dimebag Darrell—along
with vocalist Phil Anselmoand
bassist Rex Brown. In
addition to their development and popularization of the groove metalsubgenre,
Pantera is credited (along with others such as Testament, Sepulturaand Machine Head)
for being part of the second wave of thrash metalscene from the late 1980s to early-to-mid 1990s.
Having
started as a glam metalband,
Pantera released three albums in the mid-1980s with founding member Terry Glazeas lead
vocalist. Looking for a new and heavier sound, Pantera replaced Glaze with
Anselmo in late 1986 and released Power Metalin 1988. The band secured a record deal with the major label Atcothe following
year. With its fifth album, 1990's Cowboys from Hell,
Pantera popularized the groove metal genre, while its 1992 follow-up Vulgar
Display of Powerexhibited an even heavier
sound. Far Beyond Driven(1994) debuted at number one on the Billboard 200.
Tensions
began to surface among the band members when Anselmo became addicted to heroinin 1995; he
almost died from an overdosein 1996.
These tensions resulted in the recording sessions for The Great
Southern Trendkill(1996) being held separately. The
ongoing tension lasted for another seven years, during which only one studio
album, Reinventing
the Steel(2000), was recorded. Pantera went on hiatus in 2001
but was disbanded by the Abbott brothers in 2003 amid communication problems
and their conclusion that Anselmo would not return to the band.
The
Abbott brothers went on to form Damageplan,
while Anselmo continued work on several side projects, including Down, which
Brown joined as well. On December 8, 2004, Darrell was shot and
killed on stage by a mentally unstable fan
during a Damageplan concert in Columbus, Ohio.
Vinnie Paul went on to form Hellyeahafter
his brother's death, and died of heart failure in 2018, leaving Brown and
Anselmo as the only surviving members of the band's best-known lineup.
The Great
Southern Trendkill is the eighth studio album by American heavy metalband Pantera,
released on May 7, 1996 by EastWest Records.
It reached number 4 on the Billboard 200chart, and stayed on the chart for 16 weeks. Due to tension and
conflicts within the band, Phil Anselmorecorded the vocals alone at Trent Reznor's
Nothing Studios in New Orleanswhile Dimebag Darrell, Rex Brownand Vinnie Paulrecorded
the music at Chasin Jason Studios in Dalworthington
Gardens.
It's
wearing on my mind, I'm speaking all my doubts aloud
You rob a dead man's grave, then flaunt it like you
did create
If I hit bottom and everything's gone
In the great Mississippi, please, drown me and run
It's digging time again, you're nurturing the weakest
trend
Those with the heart and the brain to get past this
Can spot a pathetic without even asking
Fuck your magazine, and fuck the long dead plastic
scene
Pierce a new hole, if hell was "in" you'd
give your soul
The Great Southern Trendkill
That's right
The Great Southern Trendkill
Fuck, yeah
Buy it at a store, from MTV to on the floor
You look just like a star, it's proof you don't know
who you are
If I hit bottom and everything's gone
In the great Mississippi, please, drown me and run
It's bullshit time again, you'll save the world within
your trend
Those with the heart and the brain to get past this
Can spot a pathetic without even asking
Politically relieved, you're product sold and well
received
The
right words spoken gold, if I was God you'd sell your soul to
The Great Southern Trendkill
That's right,
The Great Southern Trendkill
Fuck yeah.
Vinnie Paul
O SAPO
TRIO
ESPERANÇA
COMPOSITORES:
NEUZA TEIXEIRA & JAYME SILVA
PAÍS:
BRASIL
ÁLBUM:
NÓS SOMOS O SUCESSO
GRAVADORA:
UNIVERSAL MUSIC
SELO:
EMI BRAZIL
GÊNERO:
DOO-WOP
ANO:
2005
Trio Esperança é um
conjunto vocal de doo-wop e soul formado
no Rio de Janeiro em 1958 pelos
irmãos Mário, Regina e Evinha.
Estreou em 1961 no
programa de calouros de Hélio Ricardo e em seguida passou a apresentar-se no
programa de José Messias, na Rádio Mundial, do Rio de Janeiro, O sucesso
foi atingido com o lançamento de Filme Triste(Sad Movie, versão de Romeu
Nunes), incluído no LP "Nós Somos Sucesso" em 1963,
ao lado da música, O Sapo(Jayme Silva e Neuza Teixeira).
O trio apresentou-se no
programa Jovem Guarda, da TV Record, de São Paulo, destacando-se
com Meu Bem Lollipop(My Boy Lollypop, versão de Gerson Gonçalves), Festa do
Bolinha (Roberto Carlos e Erasmo Carlos), Gasparzinho(Renato Correia).
Em 1968 a
cantora Evinha deixou o grupo e passou a atuar sozinha, conseguindo o
primeiro lugar, no "IV FIC", com a música, Cantiga por Luciana(Paulinho Tapajós e Edmundo Souto).
Integrado por outra
irmã, Marisa, o conjunto gravou o LP "Trio Esperança", em 1970,
com Primavera (Cassiano e Rochael);
"Trio Esperança", em 1971, com Na Hora do Almoço(Belchior); "Trio Esperança", em 1974,
com Arrasta a Sandália (Roberto Correia e John Lemos); e "Trio
Esperança", em 1975, com Marambaia(Henricão e Rubens Campos), todos na EMI-Odeon.
Residindo na Europa, as irmãs Eva, Regina e Marisa continuam ativas.
Sapo
mora na lagoa,
Perereca,
na folhagem.
Jia deu
festa no brejo,
Recebeu
tanta homenagem!
Perereca,
muito boa,
Fez-se
ouvir ao violão,
Sapo
disse um discurso
E
cantou uma canção
Todo
mundo fez o coro,
Foi o
momento de estouro no brejo.
Mas o
negócio virou frege,
Jia
prevê bofetão
Quando,
no melhor da festa,
Sapo
beijou perereca na testa,
Mas lhe
botaram colarinho,
Quebrando-lhe
a cabeça com o violão...
Sapo
mora na lagoa,
Perereca,
na folhagem.
Jia deu
festa no brejo,
Recebeu
tanta homenagem!
Perereca,
muito boa,
Fez-se
ouvir ao violão,
Sapo
disse um discurso
E
cantou uma canção
Todo
mundo fez o coro,
Foi o
momento de estouro no brejo.
Mas o
negócio virou frege,
Jia
prevê bofetão
Quando,
no melhor da festa,
Sapo
beijou perereca na testa,
Mas lhe
botaram colarinho,
Quebrando-lhe
a cabeça com o violão...
Quebrando-lhe
a cabeça com o violão
Quebrando-lhe
a cabeça com o violão
Quebrando-lhe
a cabeça com o violão.
EL CONDOR PASA
SIMON AND GARFUNKEL
CompositorES: peruano DANIEL
ALOMÍA ROBLES; letra: Julio de La Paz, (pseudônimo de Julio Baudouin).
PAIS: PERU
ALBUM: BRIDGE OVER TROUBLE WATER
DISCOGRÁFICA: COLUMBIA RECORDS
GÊNERO: FOLK ANDINO
AÑO: 1970
Simon & Garfunkel were an American folk-rockduo consisting of singer-songwriter Paul Simonand singer Art Garfunkel. One of the best-selling music groups of the 1960s,
their biggest hits—including "The Sound of
Silence" (1965),
"Mrs. Robinson" (1968), "The Boxer" (1969), and "Bridge over
Troubled Water"
(1970)—reached number one on singles charts worldwide.
Simon and Garfunkel met in elementary school in Queens,
New York, in 1953, where they learned to harmonize
together and began writing material. By 1957, under the name Tom & Jerry,
the teenagers had their first minor success with "Hey Schoolgirl", a
song imitating their idols the Everly
Brothers. In 1963, aware
of a growing public interest in folk music, they regrouped and were signed to Columbia Recordsas Simon & Garfunkel. Their
debut, Wednesday
Morning, 3 A.M., sold poorly, and they once again disbanded;
Simon returned to a solo career, this time in England. In June 1965, a new
version of "The Sound of Silence" overdubbedwith electric guitar and drums became a major U.S. AM radiohit, reaching number one on the Billboard Hot 100. The duo reunited to release a second studio album, Sounds of Silence,
and tour colleges nationwide. On their third release, Parsley,
Sage, Rosemary and Thyme (1966), the duo assumed more creative control.
Their music was featured in the 1967 film The Graduate, giving them further exposure. Their next album Bookends(1968) topped the Billboard 200chartand included the number-one single
"Mrs. Robinson" from the film.
Simon & Garfunkel won 10 Grammy Awardsand were inducted into the Rock and Roll
Hall of Famein 1990.
Bridge over Troubled Water is ranked at number 51 on Rolling Stone's 500 Greatest Albums of All Time.Richie Unterbergerdescribed them as "the most
successful folk-rock duo of the 1960s" and one of the most popular artists
from the decade. They are among the best-selling
music artists,
having sold more than 100 million records.
Daniel Alomía Robles (Huánuco, 3 de enero de 1871 - Lima, 17 de julio de 1942)
fue un reconocido compositor y musicólogoperuano, autor de la famosa
composición "EL CONDOR PASA".
hijo de Marcial Alomía y
Micaela Robles. Su padre Marcial Alomía era un inmigrante de origen Francés y
Micaela Robles de nacionalidad Peruana. Al cumplir 13 años (1884), su madre lo
envía a Lima donde su tío Antonio Robles. Estudia secundaria en el Colegio Nuestra Señora de Guadalupe. Por sugerencia de su nombrado tío y
benefactor, se inició en el dibujo, la pintura y la escultura, artes que luego
las abandonaría por la música y el canto, cuya vocación le era innata. En 1887,
en plena adolescencia, conoció al maestro Manuel de la Cruz Panizo (negro
liberto), compositor y cantor de música religiosa en varias iglesias y
monasterios de Lima. Este lo instruyó en el solfeo y en el canto coral. Muerto
Panizo (30 de mayo 1889), su aprendizaje musical lo continuó con Claudio
Rebagliati, músico italiano, que armonizó y orquestó el Himno Nacional Peruano.
A la hora de seguir sus
estudios profesionales, Alomía Robles optó por estudiar en la Escuela de Medicina de San Fernandode la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. En uno de sus viajes de estudio a Matucana,
toma interés en la curación de la uta con hierbas procedentes de la montaña y
decide viajar a la selva para estudiarlas, llegando a San Luis de Shuaro
(Chanchamayo). En este poblado conoce al padre franciscano español, José
Gabriel Sala, quien lo encamina hacia su destino. Le suministra dos piezas
musicales de la etnia asháninka, (Dos cantos Campas), las dos primeras en su
colección de música. Entonces deja el estudio de la medicina dedicándose por
entero a la música: composición, arreglo y recopilación de temas andinos,
herencia del pasado incaico.
(…)Atacado de septicemia, fallece en Chosicaa 30 km al este de Lima el 17 de julio de 1942 a los 71 años de
edad, dejando inconclusas varias composiciones y el proyecto de un departamento
de investigación con el compositor puneño Theodoro
Valcárcel,
artista también de estirpe y vocación andinas.
A BELEZA DOS INSTRUMENTOS ANDINOS: ZAMPOÑA; CHARANGO E QUENA
Letra em quíchua
Tradução ao português
Yaw kuntur llaqtay
urqupi tiyaq
maymantan
qawamuwachkanki,
kuntur, kuntur
apayllaway
llaqtanchikman, wasinchikman
chay chiri urqupi,
kutiytan munani,
kuntur, kuntur.
Ó majestoso Condor dos
Andes,
leva-me ao meu lar, nos
Andes,
Ó Condor.
Quero voltar à minha
terra querida e viver
com meus irmãos Incas,
que é o que mais anseio
Ó Condor.
Qusqu
llaqtapin plaza-challanpin
suyaykamullaway,
Machu piqchupi Huayna
piqchupi
purikunanchiqpaq.
Em Cusco, na praça
principal,
espera-me, para
passearmos em
Máchu Pícchu e Huayna
Pícchu.
El Condor
Pasa
EL CONDOR PASA
I'd rather be a sparrow than a snail
Yes, I would
If I could
I surely would
I'd rather be a hammer than a nail
Yes, I would
If I only could
I surely would
Away, I'd rather
sail away
Like a swan
that's here and gone
A man gets tied
up to the (crown) ground
He gives the
world
Its saddest
(song) sound
I'd rather be a
forest than a street
Yes, I would
If I could
I surely would
I'd rather feel
the earth beneath my feet
Yes, I would
If I only could
I surely would
EL CONDOR PASA
Solfeo
El Cóndor Pasa sigue el compás clásico de 4x4, y generalmente se ejecuta en Mi
menor, algo típico de las canciones andinas, aunque alternativamente también se suele tocar en
Do mayor transposicionando la melodía 5 semitonos. La pieza se suele iniciar
con una introducción ancestral
y mística, con fondo de charango y una improvisación de quena, para después iniciar a ritmo lento la primera frase:
el acompañamiento
instrumental suele iniciarse a partir del 3º compás según esta
partitura, la frase se repite dos veces, para la que solo se utilizan dos
acordes como podemos ver. Después viene la segunda frase:
siguiendo con el
mismo ritmo lento,
gran parte de esta frase también se ejecuta dos veces, con mayor variedad de
acordes, e incluso con una alteración en Re#. Los compases finales son una transición para dar lugar a la tercera
frase.
La tercera frase a menudo suele ser una repetición
de las otras dos pero a un ritmo mucho más rápido y trepidante. En versiones
cortas, se obvia esa repetición para simplemente acelerar igualmente el ritmo y
proseguir con este añadido:
este
añadido es una nueva frase doble que se repite dos veces, por lo que en total
se ejecuta cuantro veces, vemos que uno de los acordes se divide en dos para
armonizar correctamente con la melodía (3º compás),
esta frase a menudo sufre ligeras y variopintas variaciones provocadas por el
ritmo acelerado que se imprime a estas alturas.
Para finalizar, según los intérpretes existen varias conclusiones, los
ejecutantes andinos suelen improvisar una transición generalmente en solo de quena pero
manteniendo el ritmorápido,
suele ser algo así:
Después de este solo, la pieza suele finalizar como
empezó: con un fondo de charango acompañando a uma melodía ancestral improvisada
de quena.