TICO TICO NO FUBÁ
ADEMILDE FONSECA
COMPOSITORES: ZEQUINHA DE ABREU & EURICO BARREIROS
PAÍS: BRASIL
DISCO DE 78 ROTAÇÕES
GRAVADORA: COLUMBIA
GÊNERO: CHORINHO
ANO: 1942

Ademilde Fonseca Delfino (São Gonçalo do Amarante, 4 de março de 1921 — Rio de Janeiro, 27 de março de 2012), mais conhecida como Ademilde Fonseca, foi uma cantora brasileira. Suas interpretações a consagraram como a maior intérprete do choro cantado, sendo considerada a "Rainha do choro". Trabalhou por mais de dez anos na TV Tupi e seus discos renderam mais de meio milhão de cópias. Além de fazer sucesso em terras nacionais, regravou grandes sucessos internacionais e se apresentou em outros países.  
                
Um tico-tico só
Um tico-tico lá
Já está comendo
Todo, todo meu fubá
Olho, seu Nicolau
Que o fubá se vai
Pego no meu pica-pau
E um tiro sai


Então eu tenho pena
Do susto que levou
E uma cuia cheia
De fubá eu dou
Alegre já voando, piando:
"meu fubá, meu fubá"
Saltando de lá para cá


Houve um dia lá
Que ele não voltou
E seu gostoso fubá
O vento levou
Triste fiquei
Quase chorei
Mas então vi
Logo depois
Já não era um
Mas, sim, já dois


Quero contar baixinho
A vida dos dois
Tiveram seu ninho
E filhinhos depois
Todos agora pulam ali
Saltam aqui
Comendo sempre o fubá
Saltando de lá para cá.
VAPOR BARATO
GAL COSTA
COMPOSITORES: JARDS MACALÉ & WALY SALOMÃO
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM:FA – TAL GAL A TODO O VAPOR
GRAVADORA: PHILIPS RECORDS
GÊNERO: M.P.B.
ANO: 1971

Fa-Tal - Gal a Todo Vapor é um álbum ao vivo da cantora brasileira Gal Costa, lançado em 1971.
Sob a direção de Waly Salomão, Gal Costa estrelaria "Fatal", uma série de concertos que realizou no Teatro Tereza Raquel, no Rio de Janeiro. A turnê foi considerada pela crítica como um marco na sua carreira. O resultado destas apresentações foi compilado em um álbum duplo, que traz até ruídos e falhas do improviso. No repertório da cantora, uma miscelânea de canções que passa desde a tradição de Ismael Silva e o folclore baiano a vanguarda de Caetano Veloso e Jorge Ben. Detaques para as interpretações de "Pérola Negra" (do então novato Luiz Melodia), "Vapor Barato" (de Jards Macalé e Waly Salomão), "Como Dois e Dois" (de Caetano) e "Sua Estupidez" (de Roberto e Erasmo Carlos). Com essa série de shows e o disco com repertório gravado ao vivo, Gal recebeu a alcunha na época de musa do desbunde.
O LP, primeiro disco duplo da história da MPB, foi eleito em uma lista da versão brasileira da revista Rolling Stone como o 20º melhor disco brasileiro de todos os tempos.  



Oh, sim, eu estou tão cansado
Mas não pra dizer
Que eu não acredito mais em você
Com minhas calças vermelhas
Meu casaco de general
Cheio de anéis
Vou descendo por todas as ruas
E vou tomar aquele velho navio
Eu não preciso de muito dinheiro
Graças a Deus
E não me importa, honey

Minha honey baby
Baby, honey baby
Oh, minha honey baby
Baby, honey baby

Oh, sim, eu estou tão cansado
Mas não pra dizer
Que eu tô indo embora
Talvez eu volte
Um dia eu volto
Mas eu quero esquecê-la, eu preciso
Oh, minha grande
Ah, minha pequena
Oh, minha grande obsessão

Oh, minha honey baby
Baby, honey baby
Oh, minha honey baby

Honey baby, honey baby, ah.

IS NOT FOR ME TO SAY

JOHNNY MATHIS
SONGWRITERS: MUSIC BY ROBERT ALLEN & LYRICS BY AL STILLMAN
COUNTRY: U.S.A.
ALBUM: THE VERY BEST OF LOVE
LABEL: COLUMBIA, MERCURY
GENRE: ROMANTIC MUSIC
YEAR: 2003 

John Royce Mathis (born September 30, 1935) is an American singer-songwriter of popular music. Starting his career with singles of standard music, he became highly popular as an album artist, with several dozen of his albums achieving gold or platinum status and 73 making the Billboard charts to date. Mathis has received the Grammy Lifetime Achievement Award and has been inducted into the Grammy Hall of Fame for three separate recordings.
          Although frequently described as a romantic singer, his discography includes traditional pop, Brazilian and Spanish music, soul, rhythm and blues, show tunes, Tin Pan Alley, soft rock, blues, country music, and even a few disco songs for his album Mathis Magic in 1979. Mathis has also recorded six albums of Christmas music. In a 1968 interview, Mathis cited Lena Horne, Nat King Cole, and Bing Crosby among his musical influences

It's not for me to say you love me;
It's not for me to say you'll always care.
Oh, but here for the moment, I can hold you fast
And press you lips to mine
And dream that love will last.
 
As far as I can see, this is heaven;
And speaking just for me, it's ours to share.
Perhaps the glow of love will grow
With ev'ry passing day,
Or we may never meet again.
But then, it's not for me to say.
 
And speaking just for me, it's ours to share.
Perhaps the glow of love will grow
With ev'ry passing day,
Or we may never meet again.
But then, it's not for me to say.

WILD HORSES
THE ROLLING STONES
SONGWRITERS: ROLLING STONES; WRITTEN BY MICK JAGGER & KEITH RICHARDS
COUNTRY: U. K.
ALBUM: STICKY FINGERS,
LABEL: UNIVERSAL
GENRE: ROCK
YEAR: 1971

Sticky Fingers is the ninth British and 11th American studio album by the English rock band The Rolling Stones, released in April 1971. It is the band's first album of the 1970s and its first release on the band's newly formed label, Rolling Stones Records, after having been contracted since 1963 with Decca Records in the UK and London Records in the US. It is also Mick Taylor's first full-length appearance on a Rolling Stones album, the first Rolling Stones album not to feature any contributions from guitarist and founder Brian Jones and the first one on which singer Mick Jagger is credited with playing guitar.
Sticky Fingers is widely regarded as one of the Rolling Stones' best albums. It achieved triple platinum certification in the US and contains songs such as the chart-topping "Brown Sugar", the country ballad "Dead Flowers", "Wild Horses", "Can't You Hear Me Knocking", and "Moonlight Mil".
Childhood living is easy to do
The things you wanted, I bought them for you
Graceless lady, you know who I am
You know I can't let you slide through my hands

Wild horses couldn't drag me away
Wild, wild horses couldn't drag me away

I watched you suffer a dull aching pain
Now you decided to show me the same
No sweeping exits or offstage lines
Can make me feel bitter or treat you unkind

Wild horses couldn't drag me away
Wild, wild horses couldn't drag me away

I know I dreamed you a sin and a lie
I have my freedom, but I don't have much time
Faith has been broken, tears must be cried
Let's do some living after we die
Wild horses, couldn't drag me away
Wild, wild horses couldn't drag me away
Wild horses couldn't drag me away
Wild, wild horses, we'll ride them someday.