MARIA ESCANDALOSA
DALVA DE OLIVEIRA
COMPOSITORES: KLÉCIUS CALDAS & ARMANDO CAVALCANTI
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM: DALVA/CARNAVAL 1955
GRAVADORA: ODEON
GÊNERO: MARCHINHA DE CARNAVAL
ANO: 1953

Vicentina de Paula Oliveira, conhecida como Dalva de Oliveira, (Rio Claro, 5 de maio de 1917 — Rio de Janeiro, 30 de agosto de 1972) foi uma cantora brasileira.
Segundo a revista Rolling Stone, Dalva de Oliveira foi considerada a 32ª maior voz da música brasileira de todos os tempos.


Maria Escandalosa
Desde criança sempre deu alteração
Na escola não dava bola
Só aprendia o que não era da lição
Depois a Maria cresceu
Juízo que é bom, encolheu
E a Maria Escandalosa é muito prosa
É mentirosa, mas é gostosa

Hoje ela não sabe nada de História, de Geografia

Mas seu corpo de sereia dá aula de Anatomia
GOSTO QUE ME ENROSCO
MÁRIO REIS
COMPOSITOR: SINHÔ(J.B. DA SILVA)
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM: GOSTO QUE ME ENROSCO/78RPM
GRAVADORA: ODEON
GÊNERO: SAMBA
ANO: 1928

Mário da Silveira Meireles Reis (Rio de Janeiro, 31 de dezembro de 19075 de outubro de 1981), o Bacharel do Samba, foi um popular cantor brasileiro da era do rádio.
Formou-se em Ciências Jurídicas e Sociais na então Faculdade de Direito da Universidade do Rio de Janeiro, atual Faculdade Nacional de Direito da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), na turma de Ary Barroso (LLB, 1929), de quem era amigo e incentivador, tendo gravado o primeiro sucesso popular de Ary, "Vamos deixar de intimidades".
Gravou muitos sucessos com Carmen Miranda e Francisco Alves, com os quais também se apresentou frequentemente nos anos 1930. Fizeram turnês pelo Brasil e também na Argentina.
Como cantor, era famoso pela sua entonação mansa e canto sincopado. O seu estilo fora considerado moderno para a época, é considerado um dos precursores da bossa nova. Muitos consideram que seu canto influenciou João Gilberto.
Ficou muitos anos afastado da carreira de cantor tendo voltado anos mais tarde a fazer discos. Em 1965 e 1971 gravou dois discos, sendo este o seu último. No repertório antigos sucessos de autores como Sinhô, Noel Rosa e Ismael Silva além de uma versão de "A Banda", de Chico Buarque.
Não se deve amar sem ser amado
É melhor morrer crucificado
Deus nos livre das mulheres que hoje em dia
Desprezam o homem só por causa da orgia
Gosto que me enrosco de ouvir dizer
Que a parte mais fraca é a mulher
Mas o homem, com toda a fortaleza
Desce da nobreza e faz o que ela quer
Dizem que a mulher é a parte fraca
Nisto é que eu não posso acreditar
Entre beijos e abraços e carinhos
O homem não tendo é bem capaz de roubar
CALL ME
SKYE EDWARDS
SONGWRITERS: Debbie Harry & Giorgio Moroder
COUNTRY: U. K.
ALBUM: SKYE CALL ME
LABEL: INDEPENDENT
GENRE: TRIP HOP
YEAR: 2009

Skye Edwards (born Shirley Klaris Yonavieve Edwards; 27 May 1972) is a British singer-songwriter. Her career began in 1994 when she and the Godfrey brothers (Paul Godfrey, a DJ, and Ross Godfrey, a multiinstrumentalist) formed Morcheeba, which released five albums with Skye as lead vocalist. In 2003, the band split, after which Skye released two solo albums: Mind How You Go in 2006, and Keeping Secrets in 2009. In 2010, Edwards returned to Morcheeba, again as lead vocalist. In 2012, she released her third solo album, Back to Now. Her fourth solo álbum In A Low Light was released in 2015.
Edwards decided to shorten her name to Skye by taking the first letter of each of her names and putting them together. She is married to bass player Steve Gordon and they have four children. Edwards has sung on two charity collaborations: Perfect Day (1997, in aid of Children in Need) and Band Aid 20 (2004, in aid of famine relief in Sudan, Africa).



Color me your colour baby
Colour me your car
Colour me your color darling
I know who you are
Come up off your colour chart
I know where you're coming from

Call me on the line
Call me
Call me any
Anytime
Call me my love
You can call me any day or night
Call me

Cover me with kisses baby
Cover me with love
Roll me in designer sheets
I'll never get enough
Emotions come, I don't know why
Cover up love's alibi

Call me on the line
Call me
Call me any
Anytime
Call me
Oh
Love
When you're ready we can share the wine
Call me

Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
He speaks the languages of love

Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Amore
Chiamami
Chiamami

Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Ooh
Appelle-moi mon cheri
Appelle-moi

Anytime
Anyplace
Anywhere
Any way

Anytime
Anyplace
Anywhere
Any day
Anyway

Call me my love
Call me
Call me any, anytime
Call me for a ride
Call me
Call me for some overtime
Call me
C'mon

Give me a call
NEVER NEVER LOVE
SIMPLY RED
SONGWRITER: MICK HUCKNALL
COUNTRY: U. K.
WHERE?: LIVE IN LONDON
ALBUM: LIFE
LABEL: EAST WEST RECORDS
GENRE: ROCK
YEAR: 1995

Life é quinto álbum de estúdio do Simply Red, lançado em 1995. Contém as canções "Fairground", a primeira música da banda a alcançar o topo mais alto do Reino Unido, e "We're in This Together", tema oficial da Eurocopa de 1996.




So now we've got our independence
What are we gonna do with it?
Learning to play different games
Already using different names
'Cause now our love bears no resemblance
To what we had before

When our love was good, it was all that we saw
When our love was good, it blinded us before
This real revolution, baby
When you're not below me anymore

Never, never love can never be enough
Never be enough, just ain't good enough
Never, never love can never be enough, now
Never be enough, oh no

So now we've got our independence
What are we gonna do with it?
Building the houses, claiming back the land
Burning the bridges, cleaning up your hands
'Cause now our love bears no resemblance
To what we had before

Now our love has something for the future
Now our love will grow the seeds to sow this real revolution
This good revolution, baby
Where you're not below me anymore

Never, never love can never be enough
Never be enough, just ain't good enough, yeah
Never, never love (will never be enough)
Never be enough, oh no no no

When our love is good, we have something for the future
Now our love will grow the seeds to sow this real revolution
This good revolution, baby
Where you're not below me anymore

Real revolution, yeah
Oh yeah, oh no no no no no
It's a real revolution
So good, oh no no no no no
Real revolution, yeah

So real, this revolution now
Real revolution
So real, this revolution now, oh no no no

So real, so real, oh no no no