ME APAIXONEI PELA PESSOA ERRADA

EXALTASAMBA
COMPOSITOR: ADALTO MAGALHA
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM: CARTÃO POSTAL
GRAVADORA: EMI MUSIC BRASIL LTDA.
GÊNERO: PAGODE
ANO: 1998
 
               Exaltasamba ou Exalta é um grupo brasileiro de Pagode. Formado em são Bernardo do Campo em 1982, sendo que a sua primeira formação sempre foi desconhecida, porém atualmente o site www.exaltaoficial.com.br tem uma página sobre o início do grupo, o grupo em seu início de carreira passou por diversas trocas de seus integrantes.
             No início da década de 1990 lançou o primeiro álbum, Eterno Amanhecer e ,em meados da mesma década, o grupo passou a ser sucesso nacional a partir da canção "Luz do Desejo", esta música pertence ao álbum Luz do Desejo.
              O grupo ganhou vários prêmios entre eles o prêmio Grammy Latino de Melhor Álbum de Samba/Pagode pelo álbum 25 Anos. Os fãs do Exaltasamba são chamados de "exaltamaníacos". O grupo encerrou suas atividades no dia 26 de fevereiro de 2012. Até ali a discografia do grupo teve mais que 17 CDs e 4 DVDs que venderam mais que 8 milhões de discos, dentre desses álbuns tem Exaltasamba Ao Vivo, Todos os Sambas Ao Vivo e Livre Pra Voar que além de serem álbuns que fizeram sucesso, são álbuns que fazem releitura das músicas do grupo.
           Em 2016, o grupo retomou as atividades com Thell e Brilhantina (integrantes das formações anteriores) e novos vocalistas lançando o álbum O Mundo Tá Girando dando continuidade à história do Exaltasamba. Desde que Thell e Brilhantina retomaram as atividades do grupo, os antigos integrantes os processaram por usar o nome Exaltasamba e devido ao mesmo os atuais integrantes vêm utilizando apenas Exalta.

Eu não tenho culpa de estar te amando
De ficar pensando em você toda hora
Não entendo por que deixei acontecer
Isso tudo me apavora
 
Você não tem culpa se eu estou sofrendo
Se fantasiei de verde esta história
Você tem namorado posso até estar errado
Mas tenho que ganhar você
 
É mais do que desejo é muito mais do que amor
Eu te vejo nos meus sonhos
E isso aumenta mais a minha dor
 
Eu me apaixonei pela pessoa errada
Ninguém sabe o quanto que estou sofrendo
Sempre que eu vejo ele do seu lado
Morro de ciúmes estou enlouquecendo
 
Eu me apaixonei pela pessoa errada
Ninguém sabe o quanto que estou sofrendo
Sempre que eu vejo ele do seu lado
Morro de ciúmes estou enlouquecendo
 
Fica comigo, me deixa ao menos te tocar
Entenda que ao meu lado é o seu lugar
 
Eu me apaixonei pela pessoa errada
Ninguém sabe o quanto que estou sofrendo
Sempre que eu vejo ele do seu lado
Morro de ciúme estou enlouquecendo
 
Eu me apaixonei pela pessoa errada
Ninguém sabe o quanto que estou sofrendo
Sempre que eu vejo ele do seu lado
Morro de ciúme estou enlouquecendo
 
Eu não tenho culpa de estar te amando
De ficar pensando em você toda hora
Não entendo por que deixei acontecer
Isso tudo me apavora
 
Você não tem culpa se eu estou sofrendo
Se fantasiei de verde esta história
Você tem namorado posso até estar errado
Mas tenho que ganhar você
 
É mais do que desejo é muito mais do que amor
Eu te vejo nos meus sonhos
E isso aumenta mais a minha dor
 
Eu me apaixonei pela pessoa errada
Ninguém sabe o quanto que estou sofrendo
Sempre que eu vejo ele do seu lado
Morro de ciúmes estou enlouquecendo
 
Eu me apaixonei pela pessoa errada
Ninguém sabe o quanto que estou sofrendo
Sempre que eu vejo ele do seu lado
Morro de ciúmes estou enlouquecendo.

TIRO AO ÁLVARO

DEMÔNIOS DA GAROA
COMPOSITOR: ADONIRAN BARBOSA
PAÍS: BRASIL
ÁLBUM: ESSES DIVINOS
GRAVADORA: EMI MUSIC BRASIL LTDA.
GÊNERO: SAMBA
ANO: 1990
 
              Demônios da Garoa é uma banda brasileira de samba formada em São Paulo em 1943. Os membros extraíram influências de uma variedade de fontes culturais para construir suas próprias características. Sua história musical cresceu quando se encontraram com Adoniran Barbosa (um dos mais importantes compositores da MPB) em 1949, juntos eles foram vistos como uma personificação dos movimentos socioculturais da época. Os Demônios da Garoa construíram sua reputação cantando Samba por mais de 7 décadas. (77 anos no ano de 2020). Em 1994 eles se tornam o grupo mais antigo da América Latina, como um membro do livro Guinness World Records Brazil.
              Hoje, o Demônios da Garoa é uma das principais bandas de Samba de São Paulo e também uma das bandas mais respeitadas do Brasil.

De tanto levar
Flechada do teu olhar
Meu peito até
Parece sabe o quê?
Táuba de tiro ao Álvaro
Não tem mais onde furar
Não tem mais!...
 
De tanto levar
Frechada do teu olhar
Meu peito até
Parece sabe o quê?
Táuba de tiro ao Álvaro
Não tem mais onde furar...
 
Teu olhar mata mais
Que bala de carabina
Que veneno estricnina
Que peixeira de baiano...
 
Teu olhar mata mais
Que atropelamento
De automóvel
Mata mais
Que bala de revólver...
 
De tanto levar
Frechada do teu olhar
Meu peito até
Parece sabe o quê?
Táuba de tiro ao Álvaro
Não tem mais onde furar
Não tem mais!...
 
De tanto levar
Frechada do teu olhar
Meu peito até
Parece sabe o quê?
Táuba de tiro ao Álvaro
Não tem mais onde furar...
 
Teu olhar mata mais
Que bala de carabina
Que veneno estricnina
Que peixeira de baiano...
 
Teu olhar mata mais
Que atropelamento
De automóvel
Mata mais
Que bala de revólver...
 
De tanto levar
Frechada do teu olhar
Meu peito até
Parece sabe o quê?
Táuba de tiro ao Álvaro
Não tem mais onde furar...

CUBAN DANCE

ESTAS TONNE/GUITAR
SONGWRITER: ESTAS TONNE
COUNTRY: UKRANIA
ALBUM: CUBAN DANCE
LABEL: ETAS TONNE
GENRE: CLASSICAL GUITAR
YEAR: 2019
 
           Estas Tonne (Ukrainian: Станіслав Тонне, born 24 April 1975) is a musician who describes himself as a "modern day troubadour"
In February 2017, I landed on a beautiful island called Cuba. The dream to set my feet on this special soil was long overdue. As it often happens in life, we dream of something for a long time, yet the outcome might be presented in a very different color. And so it happened: at last, I did find myself with a few dear friends walking around Havana.
Since I was about 9-10 years old, I’ve been playing a song that pretty much every kid used to play in a former USSR music school and still does, I guess. The name of this song is “Cuban Dance” or “Danza Cubana” for those playing it in other parts of the world. The thing is that since I was a little child, Sergey Borisovich Sherbak, the guitar teacher who introduced me to this song, as to guitar playing in general, has instilled in me a passionate interest towards different dances, so-called flavors of the world.
At that time, there were many world dances as part of my repertoire: Cuban, Arabic, Gypsy, Spanish, Russian, Jewish, Argentinian, Brazilian, Italian and so on. Could he foresee a future at that time? Perhaps not. Perhaps it was more like an intuitive attempt to make an introduction to the richness of this world. In this very case – through the music.
Unfortunately, Sergey Borisovich has left this planet in the early 2019 leaving behind the countless students. Some of them have become musicians; the others have grown into guitar teachers. Some have taken another pathway in life. Even though I spent my main years of development as an artist on the streets of the world, I always carry within my heart and fingers the gratitude for the foundation that this great man has laid down into my being since the very early age.
In fact, there were two great passions revealed in my childhood – guitar and football. If I wasn’t playing music, I was out on a field or in front of a wall of a local newspaper printing house banging my ball into it. At that time, I did know every great football player by face, by name, by country, by the team he was playing in. Who could think at that time that eventually I would be visiting all these places and sharing the sound of my heart with the world? Yet, the life with all its spontaneity and challenges is incredible and it’s truly amazing to be here, on Earth, even though at times we don’t think this way.
At the age of 15, due to the fact that my family had to relocate to another country, I did put a guitar aside, as well as my passion for football.
At that moment, my dear parents were unable to keep an eye on a teenage boy as they were facing both the immigration and health issues, while trying to adapt to a new place that they had moved to. Psychologically, I was pretty much left alone to dive into a new life I wasn’t prepared for. And yet, if it’s not for the patience, loving care and ongoing support since I can remember and always from Elena and Felix Tonne, my grandparents and S.B.Sherbak, I would never get the guitar foundation that eventually has evolved into what is presently called Estas Tonne’ Sound.
The “Cuban dance” was changing as I was changing; the variations of it brought me over the years to the deepest seas of Being. The song has been gradually losing its identity and the structure, while being reborn again and again as a new pathway of expression. It brought me to the “Song of the Golden Dragon”, when I was travelling for 6 months through Mexico with just a few objects at my disposal: a car, a suitcase with an amplifier and a guitar. No bankcards, no telephones, no computers, no GPS. Of course, by that time I already had more pieces in my repertoire, as, while travelling, they were forming along the path into short stories. Eventually, it brought me to the “Internal Flight”, which completely changed my perception of what music is and what life is about.(…)

A SHARING FROM HEART TO HEART, BEYOND WHAT SEPARATES US, YET OF WHAT UNITES US ALL IN LOVE, TRUST AND MYSTERY.

 


 

DON’T LEAVE ME HERE

TAJ MAHAL & KEB' MO'
SONGWRITERS: GARY NICHOLSON; TAJ MAHAL & keb mo
COUNTRY: u. s. a.
ALBUM: TAJ MO
LABEL: concord records
GENRE: blues
YEAR: 2017
 
              Taj Mahal (born Henry Saint Clair Fredericks) is an American blues musician, singer-songwriter, multi-instrumentalist, and film composer. He plays the guitar, piano, banjo, harmonica, and many others, often incorporating elements of world music into his work. Mahal has done much to reshape the definition and scope of blues music over the course of his more than 50-year career by fusing it with nontraditional forms, including sounds from the Caribbean, Africa, India, Hawaii, and the South Pacific.
            Kevin Roosevelt Moore (born October 3, 1951), known as Keb' Mo', is an American blues musician and five-time Grammy Award winner. He is a singer, guitarist, and songwriter, living in Nashville, Tennessee. He has been described as "a living link to the seminal Delta blues that travelled up the Mississippi River and across the expanse of America". His post-modern blues style is influenced by many eras and genres, including folk, rock, jazz, pop and country. The moniker "Keb Mo" was coined by his original drummer, Quentin Dennard, and picked up by his record label as a "street talk" abbreviation of his given name.
           TajMo is the thirteenth studio album and a collaborative album by the American blues musicians Taj Mahal and Keb' Mo'. It was released May 5, 2017. It won the 2018 Grammy Award for Best Contemporary Blues Album.

How the weather in the country?
How the weather down south?
How the weather in the Delta?
How the food taste in your mouth?
Butter beans and cornbread, grits and greens
Candied yams and black eyed peas
 
If you're going to Mississippi
Where that Delta sky is sweet and clear
Ooh, y'all, I'm stuck here in Chicago
Please don't leave me here
 
When you see Ludella, tell her hey for me
Last time I saw her, it was in my dreams
She's the sweetest thing under the sun
When I think about some lovin', she's still the one
 
Now if you're going to Mississippi
Where that Delta sky is sweet and clear
Well you know, I'm stuck here in Chicago
Please don't leave me here
 
What they doin' in Vicksburg down in Aberdeen?
They got more fine big-legged women
Than any one man ever seen
What they doin' in Jackson and little old Itta Bena?
I ain't been to Clarksdale since 1963
 
'Cause if you're going to Mississippi
Where that Delta sky is sweet and clear
Y'all, I'm stuck here in Chicago
Please don't leave me here
 
How the weather in the Delta?
Sure cold up here
Baby run off and left me late last year
It was just before Christmas
Deep, deep snow on the ground
Came home later in the evening
She done tore my playhouse down
 
So if you're going to Mississippi
Where that Delta sky is sweet and clear
Ooh, y'all, I'm stuck here in Chicago
Please don't leave me here
 
Don't leave
Please don't leave me here, mmm
Please don't leave, ooh
Please don't leave me here
 
Ooh, well I'll be
Please don't leave me here
Please don't leave me
Please don't leave me here
 
Please don't leave me
Please don't leave me here
Please don't leave.