DI DERRE - HÅP

, , Sem Comentários

HÅP
DI DERRE
BANDA NORUEGUESA
COMPOSER: JO NESBO
ALBUM: HISTORIEN OM ET BAND
LABEL: UNIVERSAL MUSIC AS. NORWAY
GENRE: POP ROCK
YEAR: 2013

Di Derre é uma banda pop norueguesa constituído por Jo Nesbø (vocal, guitarra), Magnus Larsen Jr. (baixo) e Espen Stenhammer(bateria). Espen Stenhammer assumiu como baterista após Sverre Beyer (1958-2002), que morreu de câncer. Knut Nesbø (1961-2013) tocava guitarra na banda.
O grupo foi formado em 1992 . A origem do nome é simplesmente UM ACASO, POIS COMO NÃO TINHAM UM; DIZIA-SE ENQUANTO TOCAVAM “QUEM TOCA ESTA NOITE?”, então O USO freqüente DESSAS INDAGAÇÕES levou ÀS PESSOAS A DIZER, agora é o Derre... (a banda aLcaNÇaria as paradas Nos EUA). Muitas das COMPOSIÇÕES SÃO INSPIRADAS EM lugares, pessoas e eventos.
NOTA: JO NESBO É UM EXCELENTE ESCRITOR DE SUSPENSE, RECOMENDO-O!






Vi seilte inn en morgen på Le Havres havn
og samme dag, så fikk jeg brevet.
Ordene du skrev,
brennmerket min sjel,
og jeg tenkte først jeg ikke ville leve mer.

Jeg ravet rundt i gatene i de franske havnestrøk,
sanseløs av uro, sorg og savnet.
I et bakrom i en bar,
holdt han til jeg sa:
"Kan du svi vekk og erstatte dette navnet?"

Og skriv "Håp"
Bare "Håp"
"Håp"

Dypp din penn i smerte, og dypp din penn i blod.
Og brennmerk min hud med sjømannsordet.
Det er ikke kjærlighet,
for som alle sjømenn vet,
er hun en kald og troløs h___.

Men gi meg tre bokstaver som står i evighet,
gjør det pent og vis du kan ditt yrke.
Det er ikke "T-R-O",
den lå bak meg da jeg dro.
Jeg trenger ingen gud, kun egen styrke.

"Håp"
"Håp"
"Håp"

Nå står det over hjertet, med et anker til pynt,
tre blåsvarte gotiske bokstaver.
Den natten var min dåp,
og ordet mitt er "håp",
og min kirke var et bakrom i Le Havre.

Og jeg hvisker "Håp"
"Håp"
"Håp"

Vi seilte neste morgen, mot Spaniens kyst,
og det verket i tre-fire dager.
Men sårene har grodd, jeg hadde aldri trodd,
at hjertet kan leges med bokstaver.

Og med "Håp"
"Håp"
"Håp"

"Håp"
Bare "Håp"

"Håp"

0 comentários:

Postar um comentário