VERONICA MAGGIO - SOLEN HAR GÅTT NER

, , Sem Comentários

SOLEN HAR GÅTT NER

VERONICA MAGGIO
SONGWRITERS: JOAKIM HERBERT BERG; VERONICA MAGGIO & SIMON HANS DAVID TOBIAS HASSLE
COUNTRY: SWEDEN
ALBUM: FIENDER ÄR TRÅKIGT
LABEL: UNIVERSAL MUSIC
GENRE: POP
YEAR: 2019
 
         Veronica Sandra Karin Maggio(born 15 March 1981) is a Swedish singer and songwriter.
           Born to an Italian father and a Swedish mother, Maggio was raised in Uppsala. After studying music and being the lead member of a band, Maggio released her debut single, "Dumpa mig" in 2006 under Universal Music. Her debut album, Vatten och bröd(2006), proved to be commercial success and resulted in Maggio winning a Grammi for "Årets nykomling" (Newcomer of the Year).
          Since her debut, Maggio has released five more albums under Universal, with four of them topping the charts in Sweden. Additionally, 26 of her songs have become top-20 hits in Sweden. She has had three number one hits in Europe with "Måndagsbarn" (2008) in Norway and "Jag kommer"(2011) and "Hornstullsstrand" (2019) in Sweden. Outside of her solo releases, she has written songs for other artists, most notably "Hey Brother" for Avicii.
Jag trodde det var glömt och förlåtet
Tusen år sen sen vi gjorde slut och du gråter
Är vi nu på samma sida i bråken?
Känns som att vi är galaxer ifrån men
Jag undrar om det är som det låter
Flera gånger har jag hört att jag är så svår men
Nu när jag blivit bättre så går det
Sämre än det borde, jag försöker förstå det
 
Andas, andas, glömmer bort att andas
Mm-mm, alla måste andas
 
Solen har gått ner
Inget kvar att se
Snälla, ta mig med
Blinkar och sen ler
Jag har ingenstans att va'
Bara tomma flaskor kvar
Men solen har gått ner
Och jag hör dig gå
 
Jag ställer mig på tå här i baren
Ser de andra vänta ute på trottoaren
De stänger stället men min stol får stå kvar än
Önskar att du kunde hålla mitt hår sem
Slänger nötter på nån i personalen
Gick iväg när de frågade "Vem var det?"
Stanna, stanna, snälla förlåt mig
Vi glömmer det, men vem såg mig?
Andas, andas alla måste andas
 
Solen har gått ner
Inget kvar att se
Snälla, ta mig med
Blinkar och sen ler
Jag har ingenstans att va'
Bara tomma flaskor kvar
Men solen har gått ner
Och jag hör dig gå
 
Det är jag och några kids och en man i kostym
Sitter kvar, nå'n station, det får bli som det blir
Kommer hem, tänder upp, allt på högsta volym
Det får aldrig va' mörkt mellan åtta och sju
Kanske flyttar nånstans där det aldrig är stängt
Han på 7-Eleven har tröttnat på mig
Jag blir bländad av strålkastarna på din bil
Jag står kvar här på strecken i ljuset, i ljuset
 
Solen har gått ner
Inget kvar att se
Snälla, ta mig med
Blinkar och sen ler
Jag har ingenstans att va'
Bara tomma flaskor kvar
Men solen har gått ner
Och jag hör dig gå.
Och jag hör dig
Och jag hör dig
Och jag hör dig gå. 

0 comentários:

Postar um comentário