YASMIN LEVY - MAL DE L'AMOR

, , Sem Comentários
MAL DE L'AMOR
YASMIN LEVY
Compositor: Gustavo Duran
País: España(CATALuña)/sefardita
Álbum: mano suave
Discográfica: world village
Género:flamenco
Año: 2007

Yasmin Levy (Jerusalem, 23 de desembre del 1975) Es una cantant israeliana d'origen i estil musical sefardita, filla de Cojava, cantant en judeocastellà, i de Yitzjak Levy, un investigador de la cultura i la música sefardites i de la diàspora.
Amb un inconfusible estil emotiu, Yasmin ha donat una nova interpretació a la cançó judeoespanyola medieval, tot incorporant-hi sons més moderns, procedents del flamenc espanyol, i amb l'ús d'instruments tradicionals com l'oud, el violí, el violoncel i el piano.
Va debutar amb l'àlbum Romance & Yasmin (2000), que la va fer mereixedora d'una nominació com a millor artista revelació per la BBC Radio 3 a la categoria de músiques del món. Amb el seu segon disc, La Judería (2005) va guanyar una altra nominació, aquesta vegada en la categoría ”culture crossing”.
L'octubre de 2007 va llançar el seu álbum Mano suave, que inclou un tema en català anoemnat Mal de l'amor' i un duet amb Natacha Atlas. L'octubre de 2009 arriba el seu nou enregistrament: Sentir, produïda per Javier Limón i que inclou una versió de La hija de Juan Simón, d'Antonio Molina.


El mal de l'amor
Es mal de migranya
Be ho sabia jo
De quan festejava

Vaig festejar un temps
Una Marianna
Que de voluntat
Jo prou li'n portava

Ella tambe a mi
O be ho demostrava
Les claus del meu cor
Ella les portava

Jo les hi vaig dar
Una matinada
Anant a la font

A la font de l'alba

0 comentários:

Postar um comentário